На галоўную На галоўную
Напісаць ліст Напісаць ліст
Карта сайта Карта сайта
Рус
Бел
Eng
ГЕРБ РБ Асіповіцкі раённы выканаўчы камітэт

Рака Свіслач  Асіповіцкая ГЭС  Мемарыяльны комплекс Брыцалавічы  Алея Герояў Мемарыяльны комплекс Расохі Асіповіцкі райвыканкам
Рака Свіслач

Магілёўская кампанія «дамачай» пашырае геаграфію экспартных паставак

21 ліпеня 2023

З Мінска - у Паўднёва-Сахалінск Тэмп росту экспарту - 105 працэнтаў: магілёўская кампанія «Дамачай» заваёўвае новыя рынкі

Пастаянная праца па пашырэнні асартыментнай лінейкі прадукцыі, якая пастаўляецца за мяжу, перааснашчэнне вытворчасці абсталяваннем для павышэння якасці і арыентацыя на задавальненне спецыфічных запытаў кожнага рынку — вось тры экспартныя кіты, на якіх трымаецца і паспяхова функцыянуе ААТ «Булачна-кандытарская кампанія «Дамачай».

Геаграфія экспарту сёння выглядае так: Германія, Узбекістан, Арменія, Азербайджан, Туркменістан, Казахстан і, вядома ж, Расія. Кампанія пашырае пастаўкі прадукцыі па напрамках: Рэспубліка Комі, Паўднёва-Сахалінск, Уладзівасток і Хабараўск.

- У гэтым годзе «Дамачай» прыняў удзел у міжнароднай выставе ў горадзе Цяньцзінь, - адзначыла галоўны эканаміст прадпрыемства Валянціна Кліменя. - На гэты момант вядуцца перагаворы з прадстаўнікамі Кітайскай Народнай Рэспублікі, асноўнай задачай якіх з'яўляецца наладжванне доўгатэрміновага і ўзаемавыгаднага супрацоўніцтва са спажыўцамі, дапамога ў выбудоўванні стратэгіі работы на гэтым рынку за кошт глыбокага аналізу патрэбнасці кліентаў, распрацоўкі перспектыўных і запатрабаваных прадуктаў, якія б у поўнай меры адказвалі спецыфічным запытам рэгіёна. Безумоўна, пільную ўвагу ўдзяляем і нашым традыцыйным рынкам збыту з краін блізкага замежжа. У сілу геаграфічнай блізкасці і наладжаных лагістычных маршрутаў работа на гэтым напрамку вядзецца з улікам інтарэсаў спажыўцоў, якія галасуюць рублём за розныя віды хлябоў і кандытарскіх вырабаў.

Галоўнае надвор'е ў полі

Толькі на вытворчасці № 4 за дзень вырабляюць 28–30 тон прадукцыі, а гэта каля 60 відаў кандытарскіх і хлебабулачных вырабаў. Пекар Алеся Барздова не адыходзіць ад лініі, якая спецыялізуецца на выпуску «складаных» хлябоў.

- Як правіла, яны ідуць на экспарт, - тлумачыць дзяўчына. — У прыватнасці, сёння адгружаем у Азербайджан, а ўвогуле наш хлеб любяць і з задавальненнем ядуць і ў Казахстане, і ў Германіі. Таксама плануюцца адгрузкі на Ізраіль. Традыцый выпечкі і прыгатавання жытняга хлеба ў Еўропе няма. З пшанічным, дзе мука і вада, усё проста і зразумела, а жытняй патрабуе закваскі, выраб і выходжванне якой - працаёмкі, дарагі працэс. На нашай вытворчасці кругласутачна працуюць чатыры тэхнолагі, каб закваска была якаснай. Любыя збоі ў параметрах - вільготнасць, тэмпература, кіслотнасць - адразу адбіваюцца на якасці хлеба. Так, сабекошт такіх вырабаў высокі, не кожны вытворца можа сабе дазволіць, але мы захавалі традыцыі і знайшлі сваю нішу.

У зоне адказнасці Алесі Іванаўны больш за дзесяць найменняў прадукцыі. Вага хлеба вар'іруецца ад 600 да 2200 грамаў, што мае на ўвазе абсалютна розныя параметры выпечкі. Кожнаму караваю патрэбны індывідуальная тэмпература і час. Пекар усё гэта трымае ў галаве і, нібы дырыжор, кіруе працэсам. Умее пісьменна ацаніць сітуацыю, гатоўнасць цеста, хутка прыняць рашэнне і выбраць правільныя рэжымы і параметры выпечкі.

Зараз Алесю Барздову далёка не кожны можа замяніць на лініі, а ў прафесію восем гадоў таму яна трапіла выпадкова. Як кажуць, не было б шчасця, ды няшчасце дапамагло:

- Працавала бухгалтарам, але трапіла пад скарачэнне. Прыйшла на «Дамачай», дзе прайшла шлях ад фасоўшчыка печыва да пекара на самай вялікай і адказнай лініі. Спачатку было боязна, мне дапамагалі тэхнолагі, майстры, старэйшыя калегі. Гэта ж не дома адзін каравай у духоўцы сапсаваць. На харчовай вытворчасці падвойная адказнасць. Якасць, здароўе і жыццё людзей на коне. Што такое цеста? Яно ж усё жывое, з дрожджаў і мукі, і кожная партыя паводзіць сябе па-рознаму, таму чалавечы фактар у нашай справе вельмі важны. Да кожнага хлеба індывідуальны падыход. Яго трэба выходзіць, як дзіця. Нездарма формы для хлеба называюцца люлькамі. Затое па выніку за сваю працу гонар бярэ. Калі з печы выходзіць духмяны і прыгожы, добра выпечаны хлеб, атрымліваю неймавернае задавальненне. І ў магазіне таксама, калі бачу, што пакупнікі выбіраюць нашу прадукцыю.

Хлеб - прадукт стратэгічны. На «Дамачаі» кожны працаўнік пільна сочыць за надвор'ем і навінамі з сельскагаспадарчай сферы. - Падчас нядаўняй засухі вельмі перажывала за ўраджай, не зводзіла вачэй з палёў. Ход думак зразумелы: калі будзе дрэннае зерне, гэта адаб'ецца на якасці мукі. І, зразумела, на нашай прадукцыі. А вось пры спрыяльным надвор'і мільёны тон каштоўнага збожжа патрапяць у свірны, іх перапрацуюць на муку, а мы спячом хлеб.

ЛІЧБЫ

За першае паўгоддзе «Дамачай» выканаў усе ключавыя прагнозныя паказчыкі: рэнтабельнасць продажаў - 3,46 працэнта; тэмп росту чыстага прыбытку - 272 працэнты; тэмп росту экспарту тавараў - 105 працэнтаў; зніжэнне затрат на вытворчасць прадукцыі - мінус 1,14 працэнта; тэмп росту інвестыцый - у 24 разы.