На галоўную На галоўную
Напісаць ліст Напісаць ліст
Карта сайта Карта сайта
Рус
Бел
Eng
ГЕРБ РБ Асіповіцкі раённы выканаўчы камітэт

Рака Свіслач  Асіповіцкая ГЭС  Мемарыяльны комплекс Брыцалавічы  Алея Герояў Мемарыяльны комплекс Расохі Асіповіцкі райвыканкам
Рака Свіслач

Унікальны праект: як у Чэрыкаве ідзе рэканструкцыя маста праз раку сож

20 ліпеня 2023

У Чэрыкаве дастаткова знакавых месцаў, якія адрозніваюць яго ад усіх астатніх куткоў Беларусі. Для многіх своеасаблівым сімвалам Чэрыкава з'яўляецца ў тым ліку і мост праз раку Сож, які звязвае райцэнтр з такімі населенымі пунктамі Чэрыкаўскага раёна, як Гронаў, Майскі, іншымі раёнамі Магілёўскай вобласці - Краснапольскім, Клімавіцкім, Касцюковіцкім, Хоцімскім, а калі браць больш шырока - з'яўляецца адным з сувязных звёнаў паміж Беларуссю і Расіяй.

Гэты важны аб'ект інфраструктуры і горада, і краіны ў цэлым за ўвесь час сваёй эксплуатацыі ладна знасіўся. І гэта не дзіўна, бо сёлета яму споўнілася б 62. Але пачынаючы з восені мінулага года мост закрылі на маштабную рэканструкцыю.

Пра тое, як яна праходзіць, даведаліся ў прадстаўніка заказчыка работ па рэканструкцыі моста - намесніка генеральнага дырэктара РУП «Мінскаўтадар-Цэнтр» Аляксея Чарнюка. Перш за ўсё пацікавіліся прычынамі, якія прывялі да зачынення маста і яго рамонту.

- Гэты мост быў пабудаваны ў 1961 годзе і знаходзіцца на балансе РУП «Магілёўаўтадар». У 2019 годзе было праведзена абследаванне маставога збудавання, для таго каб вызначыць яго стан - бяспека далейшай эксплуатацыі. Абследаванне было праведзена з прыцягненнем супрацоўнікаў дзяржаўнага прадпрыемства «БелдарНДІ». У выніку было ўстаноўлена, што аб'ём і характар дэфектаў элементаў моста ў сілу ўзросту не забяспечваюць нарматыўную грузападымальнасць, надзейнасць і даўгавечнасць збудавання, у сувязі з чым і было прынята рашэнне аб яго рэканструкцыі, - распавёў Аляксей Мікалаевіч.

Ён таксама паведаміў, што рэканструкцыя моста праз Сож у нашым раёне прадугледжана Дзяржаўнай праграмай «Дарогі Беларусі» на 2021 - 2025 гады, а сума сродкаў на будаўніцтва, прыцягнутых з рэспубліканскага бюджэту і іншых крыніц, складзе больш за 80 млн. рублёў. Заказчыкам работ выступае РУП «Мінскаўтадар-Цэнтр» пры поўным садзейнічанні з боку РУП «Магілёўаўтадар». Праект будучага моста быў распрацаваны прадпрыемствам «Белгіпрадар». Тэхнічны нагляд (нагляд за правільнасцю выканання ўсіх відаў работ па рэканструкцыі моста) ажыццяўляе прадстаўнік інжынернай арганізацыі - РУП «Белдарцэнтр». Усе працы непасрэдна па рамонце маста выконваюць спецыялісты генеральнага падрадчыка, якім выступае ААТ «Мостабуд». На аб'екце задзейнічаны работнікі яго філіялаў – «МСУ № 1», «МСУ № 4» і «Мостаатрад № 58». На субпадрадзе працуюць дарожныя будаўнікі з ААТ «ДСТ №3».

- Актыўнае выкананне работ вядзецца са снежня 2022 года, - адзначыў Аляксей Чарнюк. - Калі казаць аб даце завяршэння работ, то, згодна з праектам, гэта павінен быць кастрычнік 2024 года. Аднак перад усімі ўдзельнікамі рэканструкцыі стаіць дастаткова амбіцыйная задача - да канца 2023 года адкрыць рух па дадзеным маставога збудаванні. Для гэтага штодзень, увесь светлавы дзень, без выхадных на будаўніцтве моста працуе 85 чалавек, задзейнічана 29 адзінак тэхнікі. Зварачныя работы выконваюцца ў кругласутачным рэжыме.

Цяпер поўнасцю выкананы работы па дэмантажы аварыйнага старога моста і вядуцца работы па ўзмацненню фундаментаў і цела апор. Завершана ўмацаванне 8 з 12 апор. Таксама вядуцца работы па зборцы новай металічнай пралётнай пабудовы з артатропнай плітой. На сёння зманціравана 6 пралётаў. Вырабляюцца работы па рамонце вуліц горада Чэрыкава - тых участкаў, якія задзейнічаны ў рамках рэалізацыі праекта.

У цэлым працэс рэканструкцыі моста ўключае разборку існуючага старога сталежалезабетоннага пралётнага будынка і верхняй часткі існуючых прамежкавых апор, пасля чаго ўладкоўваюцца новыя маналітныя канструкцыі апор і металічны пралётны будынак з артатропнай плітой.