На галоўную На галоўную
Напісаць ліст Напісаць ліст
Карта сайта Карта сайта
Рус
Бел
Eng
ГЕРБ РБ Асіповіцкі раённы выканаўчы камітэт

Рака Свіслач  Асіповіцкая ГЭС  Мемарыяльны комплекс Брыцалавічы  Алея Герояў Мемарыяльны комплекс Расохі Асіповіцкі райвыканкам
Рака Свіслач

"БЕЛАЗ павінен быў памерці, а ён ставіць рэкорды". Баглаеў аб тым, што Беларусі далі заходнія санкцыі

12 студзеня 2023


У праекце "У тэме" на YouTube-канале БЕЛТА генеральны дырэктар Чарапавецкага ліцейна-механічнага завода, эканаміст Уладзімір Баглаеў расказаў аб тым, што беларускаму машынабудаванню далі заходнія санкцыі.

 

"У асноўнай частцы машынабудаўнічыя прадпрыемствы ў Расіі, як і ў Беларусі, былі завязаны на расійскія тэхналогіі, за некаторым выключэннем кампетэнцый. У кожнага былі свае напрамкі, звязаныя з заходнімі. Здавалася б, спынілі пастаўкі буйнейшых вытворцаў дызельных сілавых установак для БЕЛАЗа. І ўлічваючы, што больш за 95 працэнтаў паставак прадукцыі на БЕЛАЗ было звязана з пастаўкамі з заходніх краін, завод павінен быў проста памерці праз паўтара года. Прайшло 3 месяцы, і аказваецца, што завод ставіць рэкорды па пастаўцы тэхнікі. Таму што ў момант усё замясцілі", - сказаў Уладзімір Баглаеў.

 

Эксперт дадаў: "Гэта была не толькі расійская вытворчасць. Кітай добра падставіў плячо ў гэтым плане. Кітай сказаў дзякуй заходнім геапалітычным партнёрам за тое, што яны вызвалілі рынак. А БЕЛАЗ займаў 30 працэнтаў сусветнага рынку грузавых самазвалаў, адпаведна, адкуль і пайшлі заходнія партнёры. "Я ўжо не гавару пра МАЗ, прадукцыя якога была ў прынцыпе асвоена тым жа Кітаем за некалькі гадоў да ўвядзення санкцый. І як толькі прадукцыю асвоілі, тут жа немцы самі вырашылі вызваліць ад сябе гэты рынак. І МАЗ не пацярпеў".

 

"Цікавая пазіцыя дзвюх кампаній трактарнай вытворчасці ў Беларусі і Расіі. Цяпер створана сумесная асацыяцыя пад назвай "Прагрэс", куды ўваходзяць тры буйнейшыя сельгасмашынабудаўнічыя прадпрыемствы Саюзнай дзяржавы. Гэта Кіраўскі завод, "Гомсельмаш" і Мінскі трактарны завод. Справа ў тым, што Кіраўскі завод, хоць ён як бы лічыцца чыста расійскім прадпрыемствам, але да 20 працэнтаў сабекошту трактароў Кіраўскага завода - гэта прадукцыя вытворчасці, камплектацыя якой ідзе з Беларусі. Усё астатняе - яны так ці інакш закрываюць патрэбнасці з Расіі. Калі браць Мінскі трактарны завод, то ў залежнасці ад мадэлі трактара, ад 40 працэнтаў да 57 працэнтаў беларускага трактара - гэта расійскія камплектуючыя матэрыялы і сыравіна", - адзначыў Уладзімір Баглаеў.