На галоўную На галоўную
Напісаць ліст Напісаць ліст
Карта сайта Карта сайта
Рус
Бел
Eng
ГЕРБ РБ Асіповіцкі раённы выканаўчы камітэт

Рака Свіслач  Асіповіцкая ГЭС  Мемарыяльны комплекс Брыцалавічы  Алея Герояў Мемарыяльны комплекс Расохі Асіповіцкі райвыканкам
Рака Свіслач

У Беларусі вызначаны патрабаванні да арганізацыі дыстанцыйнай адукацыі ў ВНУ

28 лістапада 2022

У Беларусі вызначаны патрабаванні да арганізацыі дыстанцыйнай адукацыі ў ВНУ. Адпаведная пастанова Савета Міністраў апублікавана на Нацыянальным прававым інтэрнэт-партале, паведамляе БЕЛТА.

Пастановай Міністэрства адукацыі ад 8 лістапада 2022 года нумар 430 устаноўлены патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм вышэйшай адукацыі ў дыстанцыйнай форме атрымання адукацыі ва ўстановах вышэйшай адукацыі.

Згодна з дакументам падрыхтоўка спецыялістаў у дыстанцыйнай форме можа ажыццяўляцца па спецыяльнасцях вышэйшай адукацыі, за выключэннем спецыяльнасцей, па якіх не дапускаецца атрыманне вышэйшай адукацыі ў дыстанцыйнай форме, вызначаных пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 9 жніўня 2022 года нумар 518 "Аб рэалізацыі Закона Рэспублікі Беларусь ад 14 студзеня 2022 года нумар 154-З "Аб змяненні Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі".

Вызначаны ўмовы арганізацыі адукацыйнага працэсу на базе ўстаноў вышэйшай адукацыі ў дыстанцыйным фармаце. Для гэтага неабходна наяўнасць электронных адукацыйных рэсурсаў па вучэбных дысцыплінах вучэбных планаў спецыяльнасцей. Акрамя гэтага павінна быць сістэма электроннага навучання, якая ўключае праграмныя і тэхнічныя сродкі, электронныя адукацыйныя рэсурсы, якія забяспечваюць асваенне навучэнцамі адукацыйных праграм або іх частак, узаемадзеянне удзельнікаў адукацыйнага працэсу, а таксама маніторынг і пратакаліраванне выканання суб'ектамі адукацыйнага працэсу розных відаў вучэбнай дзейнасці, уключаючы рэгістрацыю лічбавага следу навучэнца - сістэматызаваны набор верыфікаваных лічбавых даных аб выніках вучэбнай дзейнасці навучэнца, арганізацыю і правядзенне атэстацыі, рэгістрацыю лічбавага следу выкладчыка і інш.

Для забеспячэння адукацыйнага працэсу неабходна наяўнасць электроннага адукацыйнага асяроддзя, у якое ўключана сістэма электроннага навучання, электронныя адукацыйныя рэсурсы, электронныя інфармацыйныя рэсурсы, сукупнасць інфармацыйных тэхналогій, тэлекамунікацыйных тэхналогій, адпаведных тэхнічных сродкаў і інш. Павінен быць асабісты кабінет навучэнца, які забяспечыць абаронены персаналізаваны доступ у электроннае адукацыйнае асяроддзе. А таксама працэдура проктарынгу - верыфікацыя асобы навучэнца і пацвярджэння вынікаў праходжання атэстацыі з дапамогай тэхнічных сродкаў кантролю або кантралюючай асобы, спецыяльна ўпаўнаважанай ВНУ. Для гэтага павінны быць сучасныя тэхнічныя сродкі для працэдуры проктарынгу з дапамогай тэхнічных сродкаў, якія даюць магчымасць ажыццяўляць ідэнтыфікацыю асобы навучэнца, кантроль пастаяннай прысутнасці яе ў месцы праходжання атэстацыі, адсутнасці падмены навучэнца, рэгістрацыя магчымых спроб парушэння ўстаноўленых правіл правядзення атэстацыі з боку навучэнца і інш.

Адукацыйны працэс ажыццяўляецца ў адпаведнасці з адукацыйнымі стандартамі спецыяльнасцей і вучэбнымі планамі спецыяльнасцей устаноў вышэйшай адукацыі згодна з вучэбнымі праграмамі.

Пры атрыманні дыстанцыйнай адукацыі атэстацыя студэнтаў праводзіцца ў пэўных фарматах: бягучая - як у вочным, так і дыстанцыйным і прамежкавая атэстацыя: у вочным фармаце па выніках усіх семестраў у час лабараторна-экзаменацыйных сесій або ў камбінаваным фармаце - па выніках кожнага навучальнага года: за першы семестр навучальнага года - у дыстанцыйным фармаце з прымяненнем працэдуры проктарынгу па меры гатоўнасці навучэнца да атэстацыі на працягу семестра, за другі семестр навучальнага года - у вочным фармаце ў час лабараторна-экзаменацыйнай сесіі ў канцы навучальнага года. Падагульняючая атэстацыя праводзіцца ў вочным фармаце.

Пастанова ўступае ў сілу пасля яе афіцыйнага апублікавання.

БелТА