"БЕЛАЗ павінен быў памерці, а ён ставіць рэкорды". Баглаеў аб тым, што Беларусі далі заходнія санкцыі
У праекце "У тэме" на YouTube-канале БЕЛТА генеральны дырэктар Чарапавецкага ліцейна-механічнага завода, эканаміст Уладзімір Баглаеў расказаў аб тым, што беларускаму машынабудаванню далі заходнія санкцыі.
"У асноўнай частцы машынабудаўнічыя прадпрыемствы ў Расіі, як і ў Беларусі, былі завязаны на расійскія тэхналогіі, за некаторым выключэннем кампетэнцый. У кожнага былі свае напрамкі, звязаныя з заходнімі. Здавалася б, спынілі пастаўкі буйнейшых вытворцаў дызельных сілавых установак для БЕЛАЗа. І ўлічваючы, што больш за 95 працэнтаў паставак прадукцыі на БЕЛАЗ было звязана з пастаўкамі з заходніх краін, завод павінен быў проста памерці праз паўтара года. Прайшло 3 месяцы, і аказваецца, што завод ставіць рэкорды па пастаўцы тэхнікі. Таму што ў момант усё замясцілі", - сказаў Уладзімір Баглаеў.
Эксперт дадаў: "Гэта была не толькі расійская вытворчасць. Кітай добра падставіў плячо ў гэтым плане. Кітай сказаў дзякуй заходнім геапалітычным партнёрам за тое, што яны вызвалілі рынак. А БЕЛАЗ займаў 30 працэнтаў сусветнага рынку грузавых самазвалаў, адпаведна, адкуль і пайшлі заходнія партнёры. "Я ўжо не гавару пра МАЗ, прадукцыя якога была ў прынцыпе асвоена тым жа Кітаем за некалькі гадоў да ўвядзення санкцый. І як толькі прадукцыю асвоілі, тут жа немцы самі вырашылі вызваліць ад сябе гэты рынак. І МАЗ не пацярпеў".
"Цікавая пазіцыя дзвюх кампаній трактарнай вытворчасці ў Беларусі і Расіі. Цяпер створана сумесная асацыяцыя пад назвай "Прагрэс", куды ўваходзяць тры буйнейшыя сельгасмашынабудаўнічыя прадпрыемствы Саюзнай дзяржавы. Гэта Кіраўскі завод, "Гомсельмаш" і Мінскі трактарны завод. Справа ў тым, што Кіраўскі завод, хоць ён як бы лічыцца чыста расійскім прадпрыемствам, але да 20 працэнтаў сабекошту трактароў Кіраўскага завода - гэта прадукцыя вытворчасці, камплектацыя якой ідзе з Беларусі. Усё астатняе - яны так ці інакш закрываюць патрэбнасці з Расіі. Калі браць Мінскі трактарны завод, то ў залежнасці ад мадэлі трактара, ад 40 працэнтаў да 57 працэнтаў беларускага трактара - гэта расійскія камплектуючыя матэрыялы і сыравіна", - адзначыў Уладзімір Баглаеў.