30 апреля 2013
БУДУЧЫНЯ за мадэрнізацыяй
На станцыі Асіповічы прэзентаваны кітайскі электравоз БКГ1-001 — адзін з тых, што быў створаны Датунскім электравозабудаўнічым заводам і закуплены Беларускай чыгункай з мэтай абнаўлення машыннага парка.Iнвестары з Паднябеснай і прадстаўнікі кіраўніцтва БЧ прыбылі да нас не толькі прэзентаваць сучасны электравоз, але і на свае вочы ўбачыць, як праходзіць электрыфікацыя ў рэгіёне.
Госці падрабязна азнаёміліся з падрыхтаванымі стэндамі, шмат размаўлялі, дзяліліся ўражаннямі, задавалі пытанні. Iх цікавіла кожная дробязь: кітайцы — людзі эканомныя, умеюць і лічыць свае грошы, і з розумам іх укладваць у перспектыўныя праекты.
Сучасны, камфартабельны і магутны электравоз зараз выкарыстоўваецца для перавозак грузаў на чыгунцы. Унутры ў ім таксама ўсё абустроена па апошняму слову тэхнікі.
— Тут усё інакш, — гаворыць машыніст-інструктар Расціслаў Шахоцька. — Для машыніста і яго памочніка створаны самыя зручныя ўмовы: кандыцыянер, электрачайнік, мікрахвалевая печ, міні-халадзільнік, зручнае рэгуліруемае крэсла, камп’ютарнае ўпраўленне, экалагічны санітарны пакой, дасканала прадуманая сістэма пажаратушэння, бяспекі ўвогуле і шмат іншых выгод.
Вось некалькі цікавых фактаў пра БКГ1-001:
- Электравоз у паўтара разы магутнейшы за свае савецкія аналагі;
- Разліковы тэрмін службы — 40 гадоў;
- На пульце існуе камп’ютарная сістэма “круіз-кантроль”, якае дазваляе пераводзіць кіраванне ў рэжым накшталт аўтапілота;
- Асноўнае абсталяванне пастаўлена знакамітай канадскай машынабудаўнічай фірмай Bombardier;
- Можа перавозіць цягнікі вагой да 8.000 тон і даўжынёй рухомага саставу больш за 1 кіламетр.
Усе плюсы выкарыстання электравоза навідавоку: паступовая мадэрнізацыя дазволіць з кожным годам паляпшаць эфектыўнасць працы стальной магістралі, павышаць хуткасць дастаўкі і колькасць перавозімых грузаў. А яшчэ ствараць больш камфартабельныя ўмовы для машыністаў і іх памочнікаў, што таксама немалаважны фактар у паспяховай жыццядзейнасці чыгункі.
Нэлі АСТРЭЙКА.
Фота аўтара.